Introduksjon. Hva vi vil gjøre i dag er å gi en grunnleggende gjennomgang av MR11 og pek på grunnene til at denne transaksjonen kan være svært nyttig for deg når du overvåker dine bestillingsordre. For eksempel - Hvordan skal du vite når fakturaer er inngått mot din GR s - Hvordan vil du vite om en faktura er innført FØR du har gjort GR - kan jeg nevne at denne situasjonen blir vanligere Med trykket kontorene er under for å få fakturaene sine til betaling, er de vil ikke ha tid til å kontakte deg på individuell basis og spørre deg om å verifisere levering av en god service og gjøre GR, slik at de kan gjøre fakturaen. Er det en måte at du kan få et raskt overblikk over hvordan hele byrået ditt er PO s se på en gang Dette er hvor MR11-transaksjonen er ganske praktisk. For lageroppkjøp, se ytterligere instruksjoner på slutten av dette dokumentet. MR11-transaksjonen omhandler kvantitetsproblemer Det er mengden GR s og IR s somKjør denne transaksjonen. Både verdsatt og ikke verdsatt PO s er inkludert i rapportene. Trigger 1 Du har å finne ut hvor mange blokkerte fakturaer du har, som blir ganske høye, og den foreslåtte grunnen har å gjøre med GR-problemer. Du trenger en rapport som vil liste alle dine PO s og vis totalt antall GR s angitt i forhold til antall IR s som er oppgitt q Hvis varetjenestene er mottatt og en GR ble oppgitt, men ingen faktura har blitt behandlet ennå, vil du se den i rapport generert av MR11 o Dette er spesielt viktig når GR-inngangen er veldig gammel. Vi er i regnskapsårets slutt. Ved å kjøre denne transaksjonen, ser du spesifikt på denne situasjonen. Hvis det er noen, vil du se dem i rapporten din q Hvis en faktura har blitt inngått mot en av dine PO s før du hadde tid til å få den gode servicen verifisert og GR skrev inn, vil du se det i rapporten generert av MR11 o Dette er spesielt viktig når IR-inngangen er veldig gammel Vi er i den finanspolitiske årets slutt Ved å kjøre denne transaksjonen, ser du spesifikt på denne situasjonen, hvis du ser noen av dem, vil du se dem i rapporten q Hvis en PO har en uvanlig stor uoverensstemmelse mellom de totale GR s og IR s, ser du dette mens du vurderer MR11 2 A avviksmengde oppstod mellom varemottak GR og faktura kvittering IR MR11 omhandler kvantitetsforskjeller, ikke dollar Dette må slettes Eksempler på situasjoner hvor dette skjer er q Hvis varene er mottatt, har leverandøren ikke fakturert for varene og vunnet t fakturere selgeren har gått ut av virksomheten Bruk MR11 o Husk at GR IR-kontoen er en clearingkonto som gir deg mulighet til å legge ut en kostnad når du får en god service. Betaler for den gode servicen utligner GR Hvis leverandøren ikke fakturerer, vil aldri gå vekk Selvfølgelig får vi de frie varene q En faktura med henvisning til en Kjøpsordre ble betalt gjennom leverandørgjeld FI som en direkte i stedet for anskaffelse Bruk MR11 q Varene ble mottatt og sen t tilbake til leverandøren for dårlig kvalitet Leverandøren ble ved et uhell betalt, og vi vil ikke bli refundert på grunn av leverandørens konkurs. Bruk MR11 Vær oppmerksom. Dette er eksempler på situasjoner og det er ikke nødvendig at samme skjermbilder er tilgjengelige i dokument som kan kreve bruk av MR11 for å korrigere til PO Dette bør bare gjøres etter at andre alternativer for å korrigere PO-problemer har vist seg å lykkes. Bruke denne transaksjonen bør bare gjøres på forespørsel fra IES Comptrollers q Antall bestilt 100 ea ved en enhetspris på 1 00, mottar mengde 97 ea til en enhetspris på 1 00 Hvis gjenværende saldo på 3 ea ikke vil bli sendt, må kjøperen redusere den åpne mengden på innkjøpsordren for å gjenspeile det mottatte beløpet IKKE bruk MR11 o Poenget her er at PO skal gjenspeile aktiviteten til det som skjedde så nært som mulig. På 97, for alle praktiske formål har PO blitt helt fornøyd. O Ved å redusere linjeposten til 97 totalt , kan en GR for de siste 3 elementene ikke utilsiktet gjøres. o Redusere linjeposten til 97 etterlate et godt revisjonsspor for eventuelle revisjoner som kan gjøres på et senere tidspunkt. Vedlikehold av GR IR Clearing-kontoen skal gjøres regelmessig. Det anbefales Skal utføres hver uke for både IR-overskudd og GR-overskudd Kjør IR-overskudd med bevegelse frem til i dag For GR-leveranseoverskudd, kjør vedlikehold med bevegelse en eller to måneder gammel. NOTE Under normal forretningsflyt av dokumentene, vil 99 av dine bestillingsordrer vise opp på GR IR på et tidspunkt og bør IKKE ryddes Ingenting bør gjøres for dem gjennom MR11 Når den normale forretningsprosessen er fullført, vil dokumentet ikke lenger ha uoverensstemmelse mellom GR og IR, og vil ikke være på listen når du kjører MR11.Business Process Procedure Oversikt. Skjermen Vedlikehold GR IR Clearing Account vil vises. Obs! På ovenstående tabell i kolonne ROCR påkrevd, O Valgfritt, C Betinget MERK Tabellen ovenfor gir detaljert informasjon om hvert felt som er tilgjengelig for bruk i kriteriene for valg av transaksjonen MR11. De dristige feltene er den anbefalte minimumsinformasjonen som skal angis for å løpe en liste over PO s som påvirker GR IR Hvis nødvendig på grunn av volum, kan du legge inn flere kriterier for å begrense valget. 1 2 1 Når du har skrevet inn informasjon, klikker du på utfør F8-knappen, som vist nedenfor. Liste over innkjøp av dokumenter, som oppfyller kriterier valgt og har GR IR-kontosaldoer, vises som vist nedenfor. Fra skjermbildet Vedlikehold GR IR Clearingkonto som har Liste over innkjøpsordreelementer, bør du se innkjøpsordren før du fjerner GR IR-kontoen. Velg innkjøpsordren , og klikk på Vis innkjøpsordre-knappen som vist ovenfor. Innkjøpsordren vil bli vist, som vist nedenfor.1 3 Hvis den utestående GR IR aldri vil oppstå, skal dokumentet slettes. Til p ost en clearing, På skjermbilde Vedlikehold GR IR Clearing-konto som har Liste over innkjøpsordreelementer, velg linjeelementet s som skal slettes og klikk på Post-knappen til Post Clearing.1 4 Når du fjerner innlegg, på skjermen Vedlikehold GR IR Clearing Konto, en logg vil bli opprettet med detaljering av GR IR-clearingkontoen, og et dokumentnummer vil bli utstedt som vist nedenfor. Instruksjoner for lageroppkjøpsordrer Når du fjerner bestillingsoppkjøpsordren din via MR11, må det utføres flere trinn for å holde det bevegelige gjennomsnittet pris korrekt i SAP. Run transaksjon MR11 for å få oversikt over alle innkjøpsordrer som har åpen GR IR. Research oppføring av innkjøpsordre og bekreft GR IR-behovene er slettet. Identifiser bestillingsoppgavene for bestilling av bestillinger er tom. Fjern innkjøpsordren via transaksjon MR11 - opprettholder GR IR clearing konto retninger over En logg vil bli opprettet som viser et GR IR Clearing-konto dokumentnummer for hver innkjøpsordre. Retain clearingkontoen gjør cument nummer for Inventory Purchase Orders slettet gjennom MR11 og videresende clearing dokument nummer til business. IPA vil utføre revaluering av materialet s Flytte gjennomsnittlig prisutslipp av disse trinnene vil fjerne Kjøpsordrer gjennom GR IR. Maintain riktig konto oppdrag, og korrigere flytte gjennomsnittlig pris. Impact av MR11 Execution. Author Ranjit Simon John. Jeg begynte å forske på GR IR MR11 etter at vi kom over et forretningsscenario La meg forklare det forretningsmessige scenariet som vi kom over. For en innkjøpsordre opprettet i 2010 Varerkvittering ble gjort i 2011 og Faktura mottatt i 2012 Som best praksis har vi fjernet all GR IR-balanse for år 2011 i løpet av året gjennom MR11. I mars 2012 har leverandøren sendt fakturaen. Siden oppføringen ble fjernet fra GR IR, var vi ikke sikre på hvordan å gjøre betalingen til selgeren. Etter detaljert studieundersøkelse kunne jeg få mer forståelse om GR IR og MR11 som jeg trodde jeg vil dele. Når en varekvittering er ferdig GR IR-kontoen er slått, og hvis prosessen går jevnt, dvs. Godkjenning av kvittering for kvittering av kvittering, blir GR IR fjernet automatisk. Men oppføringer vil bli utelatt i GR IR hvis praktiske scenarier vi kom over.1 Faktura mottatt er større enn varer mottatt Flere nummer Faktura mottatt er større enn varer mottatt GR IR varekvittering, faktura inneholder fraktkostnader, transportkostnader og andre avgifter.3 Mottatt varer er større enn faktura mottatt.4 Faktura mottatt og varer ikke mottatt.5 Varer mottatt, Faktura Mottatt, men faktura ryddet ikke mot PO.6 Varemottak, Faktura ikke mottatt. Nå la oss prøve å analysere effekten av MR11 i alle scenarier. Scenario 1 Mottatte varer er mindre enn faktura mottatt Flere antall fakturaer. Kjøpsordre Kvantum 15 Ingen s. GL Oppføringer under varemottak 10 Nei s. Alt scenariet som er forklart ovenfor, er når materialet lager er lik mengden som skal slettes. Hvis materialet ikke er lik Quantit y for å bli slettet den faktiske aksjekvantiteten debiteres eller krediteres proporsjonalt. Det gjenværende beløpet er oppført på en prisforskjellerkonto. I hovedsak skal MR11 utføres en gang i et år eller to ganger etter at klaring er klar fra MM-teamet og FI-teamet. Utførelse av MR11 kan enten over estimat eller under estimering av lagerverdien. Mer detaljer kan bli funnet fra. Se også følgende SAP Notes.10757 - FAQ MR11, fjern GR IR clearingkonto 790426 - MR11 Funksjonalitet 710865 - MR11 Viktig informasjon om vedlikehold av kontoen. For å rapportere dette innlegget Du må logge inn for første gang.35 Kommentarer. Du må være logget inn for å kommentere eller svare på et innlegg. En veldig nyttig post Ranjit, Kunne ikke vært mer klar. Takk, bra for å vite at det hjalp til å likne eller rangere artikkelen. God artikkel god presentasjon. Takk Sachin. Dette området er vanligvis et grått i MM-perspektiv. Veldig bra forklaring med et eksempel. Takk Kumar. hi, dokumentet ditt er veldig fint, og vi inviterer alltid til å legge gode dokumenter i sd og mm. V er god, Ranjith. Doc er Nice, men kan du snakke med det første tilfellet jeg tror at MAP vil få chnage til 12 5 siden Invetory Value blir lastet med 50 etter å ha utført MR11 så det vil være 250 20, vær så snill å korrigere Hvis jeg er feil. Jeg tror du har skrevet feil forklaring til scenario 1 IV qty GRqty. MR11 kan ikke faktisk endre antall mottatt, det fjerner bare GR IR-verdi og sett inn forskyvningsoppføring til INV PRD-konto basert på antall dekning tilgjengelig. Så MAP er bundet til å endres når du Kjør MR11 så lenge det er lager i systemet. Jeg liker virkelig innlegget ditt. Jeg håper du vil kunne hjelpe meg. Etter å ha kjørt f 13 er det fortsatt balanse igjen i GRIR-kontoen, på grunn av behovet for å opprettholde GRIR gjennom MR11. GR IR må løse dette problemet i scope. IR GR, ikke i omfang. Kunden skal utvikle en leverandørs aldringsrapport, de leverandørene som er eldre ute, Kunden vil da vite hvor leverandørens PO ikke vil forvente mer fakturaer mot GR s, for det. Når kontorist vil gå i MR11 og vil velge mål PO og vil legge inn dem, og det vil fjerne GRIR-kontoen. Etter at PO har fjernet, må den ekstra GR kreditere Inventory-kontoen og opprette et KP-kontovedlikeholdsdokument, men klienten ønsker denne ekstra GR som ikke forventer at flere fakturaer skal slå og kreditere en annen GL-konto i stedet for beholdningen. SÅ vennligst gi meg beskjed om hva jeg skal gjøre. Fordi det krediterer beholdningen, for eksempel Hvis de hadde 5 varer etter kreditt, vil den ekstra GR 2 redusere lagerkontoen til 3 varer, selv om den fysiske beholdningen fortsatt er 5.Client bruker Moving gjennomsnittlig pris. I stedet for standard pris. Den Ranjit, takk for den nyttige informasjonen. Det har hjulpet meg mye. Jeg trener GRIR på respektive butikker, men var ikke klar over MR11. Det er en stor nei av trenere som ikke fullt ut forstår virkningen, er ikke å la brukerne bruke MR11, men spiller rundt IR for å anta den ekstra kvitten som er reseptert. Kan jeg spørre om artikkelen din har blitt oppdatert som i kommentarene til beregninger for MAP takk. Hvordan SAP beregner flytte gjennomsnittlig pris MAP av material master. Hvis et materiale er gjenstand for flytende gjennomsnittlig pris kontroll, vil SAP-systemet beregne verdier for varebevegelser på følgende måte. Nytt Mengde Gammel Mengde Kvittering Quantity. New Value Old Value Kvitteringsmengde Kvitteringspris Kvitteringsprisenhet. Ny MAP Pris Ny verdi Ny Mengde Prisenhet i Material Master. Se følgende eksempler for bedre forståelse. Start med et materiale med MAP på 10 00, PO 100 stk. På 10 stk. 1. Første varemottak . Lagerkontoen vil bli lagt opp med kvitteringsverdien basert på innkjøpsordreprisen. Leveret mengde PO-pris 10 stk. 10 stk. 100.Kompensasjonsinngangen blir postet til GR IR-clearingkontoen. Dr-lagerkonto 100.Cr GR IR Clearing Account 100.Tall lager 10, Sum verdi 100, MAP 10 00.2 Second Goods Receipt. Prisen i kjøpsordre er endret til 12 00 pc i stedet for 10 00 pc Lagerkontoen vil bli lagt opp med kvitteringsverdien basert på endret pur jage ordrepris. Leveret antall PO-pris 10 stk. 12 stk. 120.Dr lagerkonto 120.Cr GR IR Clearing Account 120.Så pris i kjøpsordre er forskjellig fra nåværende glidende gjennomsnittspris i materialmester dermed blir den bevegelige gjennomsnittsprisen endret til 11 00.Total beholdning 20, Sum verdi 220, MAP 11 00.3 Varekvittering Reversal. Lagerkontoen er kreditert med gjennomsnittlig kvitteringsverdi. Kvantitet Godkjenningsverdi Varer kvitteringskvantitet 10 stk. 220 20 stk. 110.rr GR IR Clearingkonto 110.Cr lagerkonto 110.Total aksjekvantitet 10, Sum verdi 110, MAP 11 00,10 stykker ved 12 00 stk 120 00.Dr lagerkonto 10.Dr GR IR Clearingkonto 110.Cr Leverandørkonto 120.Total lager antall 10, Total verdi 120, MAP 12 00. Gjennomsnittlig prisverdiberegning Når et materiale er gjenstand for flytende gjennomsnittspriskontroll, beregner systemet verdier for varebevegelser på følgende måte. Gjennomføring av gjennomsnittlig prisverdiberegning. For mer informasjon og eksempler på innlegg og verdieregninger for m aterials underlagt flytende gjennomsnittspriskontroll, se.
No comments:
Post a Comment